Reklamace a vrácení zboží
REKLAMACE - PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ / viz. oddíl 7 OP /
Použijte prosím pro nahlášení reklamace následující formulář ZDE
e-mailová adresa: info@aktiv.cz
korespondenční adresa vč.zaslání zboží : Aktiv Zdravotnické potřeby s.r.o. Pamětice 17, 39701 Písek
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, že zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
7.5. V zákonné 24 měsíční době může kupující uplatnit reklamaci a požadovat v tomto pořadí tyto nároky:
bezplatné odstranění vady opravou;
výměnu vadné součásti, nebo dodání nové věci bez vad;
není-li možné vadnou věc opravit nebo vyměnit, pak může kupující od smlouvy odstoupit.
7.6. Přiměřenou slevu z kupní ceny může kupující požadovat vždy alternativně k jakémukoliv shora uvedenému nároku. Dále pak může kupující požadovat slevu v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
7.7. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na výměnu vadné součásti,
popř. dodání nové věci bez vad nebo odstoupit od smlouvy. Přiměřenou slevu z kupní ceny může kupující požadovat vždy alternativně k jakémukoliv shora uvedenému nároku.
7.8. U repasovaného zboží se záruční doba zkracuje na dvanáct (12) měsíců. V případě výskytu vady může kupující uplatnit tyto nároky: opravu nebo odstoupení od smlouvy. Kupující může také uplatnit právo na slevu.
7.9. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny nebo emailem. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. Při uznané reklamaci náklady na dopravu zpět prodávající spotřebiteli uhradí (nutné doložit doklad k této přepravě). Pokud však náklady spotřebitele na dopravu zpět prodávajícímu převyšují běžné ceny dopravy v obdobných případech, prodávající uhradí spotřebiteli dopravu pouze v běžné výši. Prodávající není povinen zajišťovat odvoz reklamovaného zboží od spotřebitele vlastními prostředky.
7.10. Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy, tedy může požadovat slevu, opravu, dodání nového zboží, nebo odstoupení od kupní smlouvy. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, prodávající mu potvrdí, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
7.11. Záruční doba se v případě oprávněné reklamace prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, nová záruční doba neběží.
7.12. Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
7.13. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů, v případě, že je kupující prokáže a uplatní do jednoho měsíce od uplatnění reklamace.
7.14. Vztahuje-li se na zboží záruka za jakost, která je delší než zákonná záruční doba, shora uvedená pravidla se užijí obdobně i pro dobu přesahující zákonnou záruční dobu.